Jacek Będkowski: Sebastien Chaigneau pomaga przygotować się do najtrudniejszego biegu górskiego - The North Face Ultra - Trail du Mont Blanc (UTMB). Zdradza wiele swoich tajemnic treningowych. Od 15 czerwca na stronie słynnego biegu wokół masywu Mont Blanc pojawiają się kolejne odcinki specjalnego poradnika dla osób przygotowujących się do startu. Zdobywca 2. miejsca w 2009 roku i triumfator wielu biegów wytrzymałościowych - Sebastien Chaigneau daje w nich wskazówki dotyczące właściwego treningu i odżywiania, a także omawia trasę UTMB. Jest to bezcenne źródło wiedzy także dla tych, którzy dopiero zaczynają przygodę z biegami górskimi.

W czterech biegach (UTMB, CCC, PTL i TDS), które odbywają się w dniach 24 - 29 sierpnia w okolicach Mont Blanc, wystartuje ponad 6 300 zawodników z 55 krajów. Wśród nich znaleźli się zwycięzcy trzech poprzednich UTMB - Kilian Jornet (Hiszpania) i Marco Olmo (Włochy). Można także spodziewać się startu Francuzów: Vincenta Delebarre'a, Thomasa Lorblancheta i Juliena Choriera, reprezentanta Nepalu Dawa Sherpa, Szwajcarów Jeana-Yvesa Reya i Florenta Troilleta oraz Németha Csaba z Węgier, Karla Meltzera i Genioffa Roesa z USA. Wśród kobiet swój udział potwierdziły Karine Herry i Catherine Dubois z Francji. Polskę będzie reprezentować 8 zawodników w biegu UTMB oraz 4 w CCC. Warty podkreślenia jest też fakt,  że jedynie 10% startujących to profesjonalni sportowcy, reszta to miłośnicy prawdziwych wyzwań, zaś średnia wieku uczestników to 45 lat.

Na stronie biegu www.ultratrailmb.com obejrzeć można cykl krótkich filmików „Get ready for" (napisy w języku angielskim), gdzie zawodnik teamu The North Face przekazuje praktyczne wskazówki jak osiągnąć lepsze wyniki w nawet najtrudniejszych wytrzymałościowych biegach górskich.
Kolejne odcinki będą pojawiały się w sieci w każdy weekend aż do 24 sierpnia, czyli do momentu startu 8. edycji The North Face Ultra-Trail du Mont-Blanc.  Wskazówki zapewne będą także pomocne podczas wielu startów w polskich biegach górskich, z których wiele zaplanowanych jest w wakacje.

Więcej informacji na temat The North Face® Ultra-Trail du Mont-Blanc® na stronie www.ultratrailmb.com

Trening Górski cz.I


Ćwiczenie nr 1
Trening siłowy oparty o 30 sekundowe podbiegi - maksymalny wysiłek - tętno 100 % HR Max - 10 powtórzeń. Po każdym podbiegu odpoczynek około 3 minut.

Ćwiczenie nr 2
Trening wytrzymałościowy. Intensywne podejście pod górę (można używać kijów).
2-4 sesje po około 45-min do godziny - tętno 60-70% HR Max. Miedzy sesjami zbiegi pozwalające odpocząć i rozluźnić mięśnie.
{moscomment}