Artykuły

 
Bieganie latem stanowi wartościowy element treningu. Należy jednak pamiętać, że bieg w upale jest trudniejszy niż w chłodzie - dlatego należy zachować ostrożność i zastosować się do ważnych zasad.

Trasa
Po pierwsze, odpowiednie przygotowanie. Każdy wie, że maratonu nie da się przebiec bez ćwiczeń . Podobnie z bieganiem w lecie - wysoka temperatura, duchota lub rozgrzane podłoże wymagają doświadczenia i praktyki, aby nie doprowadziły do kontuzji. Przygotuj odpowiednią trasę – wybieraj zacienione, chłodniejsze miejsca, gdzie ciało będzie mieć chwilę wytchnienia. Na pierwszy letni trening przygotuj trasę krótką - obserwuj swoje ciało, jakie masz trudności, a potem stopniowo powiększaj metraż trasy. Postaraj się nie biegać na powierzchniach otwartych, nagrzanych przez słońce - takie lepiej zachować na jesień czy wiosnę.
 
Towarzysz
Nawet, jeśli najchętniej biegasz samotnie, na gorące treningi dobrze wziąć ze sobą kompana. Niech biegnie lub towarzyszy Ci na rolkach czy rowerze - będziesz miał pewność, że ktoś pomoże Ci, gdy zabraknie wody lub poczujesz się niezbyt dobrze. Dodatkowo może zachęcisz kogoś do treningu i pomożesz mu odzyskać kondycję?
 

Napisz komentarz (2 Komentarze)
Serwis Biegowy Ziemi Łódzkiej oraz portal Maratończyk.pl wraz z trenerem Jackiem Chmielem zapraszają do Akademii Biegowej. Będzie to cykl artykułów zawierających porady, wskazówki oraz plany treningowe uwzględniające największe imprezy w naszym kraju w okresie jesiennym i zimowym.

Zaczniemy od podstawowych porad: jak się ubrać, co jeść i pić. Każdy miłośnik biegania znajdzie na pewno coś dla siebie. Autorem wszystkich publikacji będzie Jacek Chmiel absolwent AWF Poznań. Akademia Biegowa wystartowała 6 października, artykułów szukajcie na stronach www.maratonczyk.pl oraz www.biegampolodzi.pl

Napisz komentarz (0 Komentarzy)
Fundacja Maratonu Warszawskiego: Głównym celem biegających Polaków jest utrzymanie formy i chęć schudnięcia. Udział w zawodach biegowych jest najczęściej pretekstem do posiadania celu treningowego i poprawy życiowego rekordu na danym dystansie. Takie ambitne cele wskazali biegacze, którzy wypełnili ankietę dla magazynu Bieganie. Dzięki przygotowanej ankiecie udało się zebrać informacje dotyczące między innymi: ulubionych dystansów, tras biegowych, treningów oraz udziału w zawodach i celu biegania.  Jak wynika z zebranych danych najwięcej osób biega by utrzymać formę i schudnąć (w sumie ponad 68%), zaledwie 2,5% robi to ze względów towarzyskich. Osoby biegające w naszym kraju biegają zazwyczaj po wytyczonych ścieżkach/szlakach lub po osiedlu/mieście (razem prawie 50%).

Napisz komentarz (1 Komentarz)
Jacek Będkowski: Dla Sebastiena Chaigneau nadszedł czas przygotowań do najważniejszej imprezy sezonu - The North Face Ultra Trail du Mont-Blanc. W pierwszym odcinku Get ready for The North Face Ultra Trail du Mont Blanc odwiedza on organizatorów zawodów. Wraz z nimi omawia zmiany w regulaminie, które zobowiązują biegaczy do zabrania na trasę nowych elementów wyposażenia. Z pewnością będzie to interesujący odcinek dla wszystkich tych, którzy myślą o startach w biegach górskich i zawodników z Polski, którzy wezmą w tym roku udział w UTMB.


Mouss Production

Napisz komentarz (0 Komentarzy)
 
 
20 maja podczas konferencji prasowej, której tematem wiodącym były nowe spektakularne buty piłkarskie PUMA - na mundial w Brazylii, nie zabrakło także akcentów biegowych. Gościem specjalnym wydarzenia była Wioletta Frankiewicz polska lekkoatletka, biegaczka na średnich i długich dystansach. Przypomnijmy, że Wioletta dwukrotnie startowała w igrzyskach olimliskich  w Atenach i Pekinie, na dystansach 1500 m i 3000 m z przeszkodami. Jest także rekordzistką świata na nietypowym dystansie 2000 metrów z przeszkodami (6:03:38,  15 lipca 2006). Ponadto może pochwalić się brązowym medalem Mistrzostw Europy z 2006 roku w Goteborgu, na dystansie 3000 m z przeszkodami.
 
Wioletta Frankiewicz, po porodzie i kontuzji w dobrej formie powraca, by ponownie zawalczyć o igrzyska w Rio de Janeiro. Tym razem jednak chciałaby spróbować swoich sił na dystansie maratonu.
 
Zapraszamy do wysłuchania krótkiego wywiadu z Wiolettą, która opowiada nam o powrocie do biegania po trudnej ciąży i porodzie oraz o swoich startowych planach. Trzymamy kciuki by wszystkie marzenia naszej polskiej lekoatletki się spełniły. Niebawem kolejne odcinki naszej rozmowy :)



Napisz komentarz (1 Komentarz)

TRENINGI RUN&FIT – połączenie biegania i fitnessu, czyli niezły wycisk:)

 

Portal MARATOŃCZYK.PL został patronem medialnym projektu 
RUN&FIT PUMA TREINING

Jak w tytule - projekt to nic innego jak połączenie biegania i fitnessu. Treningi poprowadzi dla Was Dominika Stelmach i Kamila Nowowiejska. Treningi będą odbywały się co sobotę w godzinach 8.00-10.00 oraz we wtorki 18.30-20.15. Trenerki gwarantują niezły wycisk, nie tylko biegowy. Studio mieści się 500 metrów od Mostu Siekierkowskiego w Warszawie :) przy ul. 21. Pułku Piechoty Dzieci Warszawy 11 (wjazd od ul. Witoszyńskiego)

W studio dostępne są szatnie i prysznic. Prosimy o zabranie butów do biegania na zewnątrz oraz drugiej pary do ćwiczeń.

Na pierwszym sobotnim treningu gościnnie (choć mamy nadzieję, że tak mu się spodoba iż będzie kontynuował uczestnictwo) – Łukasz Grass. Dodatkowo – atrakcje z nagrodami!!

Więcej na plakacie :)

Napisz komentarz (4 Komentarze)


Rutynowe powtarzanie tych samych treningów jest nie tylko nużące, ale i ryzykowne. Dlaczego? Wykonując monotonnie te same, mało zróżnicowane ćwiczenia, biegacz ryzykuje przeciążeniem mięśni i kontuzjami. Jak tego uniknąć? Promując ideę Mix Up Your Run, specjaliści z ASICS zachęcają do urozmaicenia treningu biegowego pod względem tempa, dystansu, nawierzchni oraz czasu trwania.

By uniknąć ryzyka związanego z rutynowym, monotonnym treningiem, warto urozmaicić swój cykl treningowy o ćwiczenia nad prędkością, bieganie naturalne, treningi na dużych dystansach i po różnych rodzajach podłoża. Trening mieszany, będący kombinacją różnych form ćwiczeń, oferuje biegaczom wiele korzyści - nie tylko minimalizuje ryzyko kontuzji, ale też pozwala budować siłę biegową i wytrzymałość.

Napisz komentarz (1 Komentarz)
 

Dział poświęcony imprezom

www.pol.wroclawmaraton.pl:
Wielu z nas przed wyjściem na bieganie zadaje sobie pytanie, co zjeść przed i po treningu. Trenować na czczo, czy po jedzeniu? Jeść zaraz po wysiłku, czy może chwilę zaczekać? Zastanawiamy się, czy dany posiłek przed treningiem nie wpłynie na jakość naszego biegania? Czy dobrze robimy, sięgając np. po kanapkę od razu po przyjściu z biegania? O tym, w jaki sposób przygotować nasz organizm do treningu, postaram się wyjaśnić, poruszając kilka kwestii.

Bieganie, jak każdy inny wysiłek fizyczny, który powoduje zmiany w naszym organizmie – przyspiesza przemianę materii czy budowę mięśni. Nie bez znaczenia jest pora realizowanego treningu. Inaczej podejdziemy do kwestii posiłku rano, a inaczej w godzinach popołudniowych.

Napisz komentarz (0 Komentarzy)


"Jak wstać od biurka i zacząć biegać" - Radzi Mateusz Kaźmierczak z zawodowego zespołu sportowego AdgarFit Pro Team, którego członkowie 2 razy w tygodniu prowadzą w Warszawie otwarte, bezpłatne treningi biegowe. Jak zmobilizować się do regularnego biegania, gdy słabnie początkowy zapał? Jak rozsądnie zaplanować treningi, aby przyniosły najlepsze efekty? Poniżej radyMateusza Kaźmierczaka, zawodnika AdgarFit Pro Team.

1.    Postaw sobie cel
Najważniejsze, żebyś wiedział, po co to robisz, dlatego na samym początku ustal cel. Może to być poprawa samopoczucia, zrzucenie kilku kilogramów czy poprawa kondycji.

2.    Kup dobre buty u specjalistów
Bieganie to jeden z najbardziej dostępnych sportów. Wszystko, czego potrzebujesz to buty, miejsce do treningów i chęci. Buty muszą być przeznaczone specjalnie do biegania, ponieważ obuwie do innych sportów nie ma w podeszwie wystarczających systemów do amortyzowania wstrząsów. Powinny być o numer większe od tych noszonych na co dzień. Przed zakupem warto poradzić się specjalistów w sklepach sportowych – szczególnie jeżeli mają sprzęt np. do komputerowego zbadania, jak pracują Twoje stopy w czasie biegu. Wtedy możesz być pewny, że wybrane buty są najlepiej dopasowane do Twoich potrzeb. Kolejne elementy wyposażenia biegacza możesz kupić, gdy ten sport na dobre cię wciągnie.

Napisz komentarz (0 Komentarzy)
 
 
Magdalena Krause-Pietkiewicz: Akademia (pół)maratonu 21K.pl zaprasza do wspólnego biegania. Nowy program biegowy ma na celu profesjonalne przygotowanie biegaczy o różnym poziomie wytrenowania do startów w półmaratonie i maratonie. Pierwszy trening odbędzie się 1 marca o g. 19.00 w parku Południowym.

- Do udziału w projekcie zapraszamy zarówno osoby z doświadczeniem biegowym, jak i te, które dopiero teraz zdecydowały się podjąć wyzwanie i ukończyć wymarzony dystans – mówi Mieszko Wiktorski, pomysłodawca projektu.

Uczestnicy zostaną podzieleni na trzy grupy zaawansowania, dzięki temu każdy chętny będzie mógł podjąć wyzwanie na swoim poziomie wytrenowania. Spotkania będą odbywać się w każdy wtorek i czwartek o godz. 19.00. Przewidziane są też „zadania domowe”, czyli dodatkowe treningi do samodzielnego wykonania. Wszystkich chętnych czeka praca nad techniką biegu oraz  kondycją.

Napisz komentarz (0 Komentarzy)