Krótkie porady Tomasza Sobczyka

Co zrobić, aby poprawić wynik? Oto 6 króciótkich wskazówek.
 
 
 
Tomasz Sobczyk: Biegamy, biegamy i… ciągle ten sam wynik na zegarku. A zatem co zrobić, aby ten wynik był coraz lepszy? Oto nasze wskazówki.

1. Zwiększyć kilometraż - zwiększenie ilości treningów w tygodniu spowoduje wzrost wytrzymałości ogólnej.

2. Umiejętny dobór środków treningowych - umiejętnie dobrane środki to ułożenie treningu we właściwej kolejności. Poprawa wyniku sportowego przychodzi po czasie ok. 2-3 miesięcy.

3. Trening monitorowany przez sport tester - umiejętne monitorowanie treningu spowoduje przystosowanie organizmu do odpowiednich bodźców treningowych, to również przyczyni się do poprawy wyniku.

4. Umiejętnie stosować trening na krótkich odcinkach 400 m, 300 m, 200 m - trening krótkich odcinków to trening szybkościowy, który również ma za zadanie poprawić wynik na dłuższych dystansach np. 5 km, 10 km

5. Trening z lepszymi od siebie - ten trening powoduje, że jesteśmy zmotywowani do ciężkiej pracy z zawodnikami lepszymi od siebie. To ma za zadanie podnieść poziom rywalizacji w grupie, co również powoduje poprawę wyników w sporcie.

6. Regeneracja po treningu – odpoczynek ma także duży wpływ na poprawę wyniku sportowego.
{moscomment}