Dział TRENING  /   Dział ZDROWIE 
SŁOWNICZEK BIEGACZA
 
Trenujemy do półmaratonu z Tomkiem Sobczykiem.
8. odcinek cyklu - Zabawy biegowe
 

Tomasz Sobczyk (po lewej)
 
7. odcinek cyklu - Trening tempowy, czyli znajdź swój własny rytm biegu?
6. odcinek cyklu - Jak zaplanować trening latem?
5. odcinek cyklu - Bieg ciągły, czyli budujemy wytrzymałość
4. odcinek cyklu - Siła biegowa

3. odcinek cyklu - Rozgrzewka

2. odcinek cyklu - Wybieramy buty do biegania

1. odcinek cyklu -
Rozpoczynamy przygotowania do Półmaratonu
  
 
Tomasz Sobczyk: Trening biegowy warto wzbogacić o dużą zabawę biegową (DZB) i małą zabawę biegową (MZB). Trening kształtuje wytrzymałość tempową, gdy odcinki pokonujemy szybciej od tempa rozbiegania lub wytrzymałość ogólną, gdy tempo jest tylko trochę mocniejsze od rozbiegania. Duża zabawa biegowa powinna służyć konkurencjom wytrzymałościowym, a mała szybkościowo - technicznym.

Duża zabawa biegowa składa się z 4 części – rozgrzewka, trucht i gimnastyka dynamiczna, później statyczna. Zaczynamy od górnych partii ciała, kończymy na kończynach dolnych. Wykonujemy kilka krótkich przebieżek. Druga część praca nad rytmem, 4-8 przyśpieszeń na odcinku 60-150m, przerwy w truchcie dla wyrównania oddechu. Technika biegu - obręcz barkowa rozluźniona, biodra wypchnięte, krok krótki i szybki.

 
Trzecia cześć praca nad tempem 5x4 min, przerwa 3 min w truchcie, po wzmożonym wysiłku zakończenie treningu. W czwartej części DZB 10 min truchtu i ćwiczenia rozluźniające oraz korektywne.

Ten rodzaj ćwiczeń wskazany jest rownież w okresie zimowym i wczesnozimowym.


{moscomment}