Trenujemy do półmaratonu z Tomkiem Sobczykiem.

6. odcinek cyklu - Jak zaplanować trening latem?

5. odcinek cyklu - Bieg ciągły, czyli budujemy wytrzymałość
4. odcinek cyklu - Siła biegowa

3. odcinek cyklu - Rozgrzewka

2. odcinek cyklu - Wybieramy buty do biegania

1. odcinek cyklu -
Rozpoczynamy przygotowania do Półmaratonu

Tomasz Sobczyk: Rasowi biegacze biegają przez cały rok – w deszczu, po śniegu i w wysokich temperaturach. Pamiętajmy jednak o tym, że biegać należy z głową. Jeśli nie będziemy ostrożni, to wyrządzimy sobie krzywdę. Zwracajmy zatem uwagę na warunki pogodowe, strój do ćwiczeń, dietę, a także naszą obecną kondycję.

Ostatnio doskwierają nam afrykańskie upały. Jak zatem zaplanować sobie treningi w upalne dni, aby osiągnąć zamierzone cele? Ja na pierwszy trening wychodzę wcześnie rano ok. godz. 7.00. Ten trening trwa 90 minut. Na drugi wybiegam ok. godz. 19.00. I ten z kolei trening trwa 120 minut. Nie radzę biegać w południe, bo wówczas bardzo łatwo doprowadzić organizm do przegrzania. Warto zatroszczyć się o odpowiedni stój do ćwiczeń. W ciepłe dni zakładamy: koszulkę oddychającą, krótkie spodenki, skarpety, wygodne buty, czapeczkę. Na trasy koniecznie zabieramy bidon z izotonikami lub wodę. Nie szarżujmy z kilometrami. Postarajmy się bardziej wsłuchać w nasze ciało. Jeśli brakuje nam sił, to po prostu odpuszczamy.

Lato to pora na lżejszą kuchnię. Postarajmy się, aby na talerzu było więcej warzyw i owoców niż zwykle. I pijmy dużo wody, minimum 3 litry dziennie. Najlepsza jest woda czysta, bez dodatków chemicznych i bez gazu. Zawiera ona minerały, dobrze gasi pragnienie i korzystnie wpływa na nasze zdrowie. Bardzo dobre są też herbaty ziołowe oraz soki, ale te robione własnoręcznie. I jeszcze jedna sprawa. O wiele przyjemniej jest biegać w grupie niż samemu. Dlatego rozglądnijmy się dookoła i poszukajmy ludzi, którzy, podobnie jak my, kochają bieganie. Radość
z biegania pomnożymy wtedy przez dwa, trzy, cztery …

Pozdrowienia z obozu w Szklarskiej Porębie przesyła Tomek Sobczyk

{moscomment}