Trenujemy do półmaratonu z Tomkiem Sobczykiem.

5. odcinek cyklu - Bieg ciągły, czyli budujemy wytrzymałość
 
 
4. odcinek cyklu - Siła biegowa 
 
Bieg ciągły (BC2) to podstawowy środek treningowy, przygotowujący biegaczy do półmaratonu. Ma on charakter rozwijający (82-88 % wartości tętna maksymalnego ok. 155-180 ud/min). Trening metodą ciągłą prowadzony jest w jednostajnym tempie i przez dłuższy okres. Początkujący biegacze powinni wybierać dystanse, mieszczące się w granicach od 20 minut do godziny, co odpowiada odcinkom od 3 do 10 km. Profesjonaliści zaś dystanse – od 30 minut do 3 godzin. I to z kolei odpowiada odcinkom od 5 do 30 km. Bardzo ważne jest to, aby wypracować własne tempo biegu. Można to osiągnąć, biegając systematycznie te same odcinki i mierząc czas oraz tętno. Intensywność biegów ciągłych powinna być tak dobrana, by praca odbywała się poniżej progu przemian beztlenowych, tzn. w pełnej równowadze tlenowej, tak aby łagodnie podtrzymać i doskonalić funkcje układu krążenia i oddychania.
 

Zapraszamy do obejrzenia filmu, który pokazuje trening metodą ciągłą wrocławskiej grupy TRENUJ Z NAMI.

{moscomment}