Trenujemy do półmaratonu z Tomkiem Sobczykiem.

4. odcinek cyklu - Siła biegowa
 
 
Zapraszamy Was do obejrzenia filmu, w którym znajdziecie przykładowe ćwiczenia siłowe w biegu. Wykonują je biegacze z wrocławskiej grupy TRENUJ Z NAMI pod okiem naszego trenera – Tomka Sobczyka. 

 
Tomek Sobczyk: Siła biegowa to kolejny ważny element treningu biegacza. Dzięki ćwiczeniom siłowym w biegu wzmacniamy mięśnie nóg i brzucha. Trening siły biegowej pozwala nam poprawić szybkość oraz wytrzymałość. Wyróżniamy dwie formy siły biegowej – podbiegi i skipy.
 
Trening zawiera następujące ćwiczenia:

Skip A bieg z wysoko uniesionymi kolanami. Kolano powinniśmy unosić tak wysoko, aby udo tworzyło z tułowiem kąt prosty.

Skip C – dynamiczny bieg z uderzaniem piętami o pośladki, synchroniczna praca rąk oraz bieg na przedniej części stopy.

Skip D – defilada, ćwiczenia wzmacniające siłę mięśni nóg, szczególnie stopy. Polega na biegu bardzo szybkim krokiem. Ćwiczenie wykonujemy w ten sposób, że stopa prawej nogi dotyka kolana lub wyżej lewej nogi i tak na zmianę.

Podbiegi – na odcinku ok. 100 - 200m, podczas biegu musimy być wyprostowani, biegniemy na śródstopiu, wysoko unosimy kolana, dynamiczna praca rąk.
 
Film przygotował Mieszko Wiktorski. Wszystkim, którzy przyczynili się do powstania materiału filmowego składamy serdeczne podziękowania.

Życzymy radosnego biegania :)
 
{moscomment}