FOTORELACJA z Półmaratonu Warszawskiego w 2022 r. (fot. Dorota Szota)
Strona imprezy
Dział poświęcony imprezie
Dzisiaj w Warszawie (15.02.2023) odbyła się konferencja prasowa przed 17. Półmaratonem Warszawskim. Organizatorzy poinformowali, że sponsorem tytularnym imprezy będzie przedsiębiorstwo ubezpieczeniowe Nationale-Nederlanden. Sponsoring rozciągnięty zostanie również na 45. Maraton Warszawski, który odbędzie się na jesieni. W tym roku Fundacja „Maraton Warszawski” obchodzi dwudziestolecie swojego istnienia. Od minionego sezonu jest również współorganizatorem Warszawskiej Triady Biegowej „Zabiegaj o pamięć” (Bieg Konstytucji 3 Maja, Bieg Powstania Warszawskiego i Bieg Niepodległości).
Grupa NN, którą w Polsce reprezentuje Nationale-Nederlanden, ma także długą historię wspierania akcji biegowych oraz społecznych. Globalnie Grupa NN współprowadzi profesjonalny zespół NN Running Team. W skład pomarańczowego teamu wchodzą największe gwiazdy biegania długodystansowego, jak chociażby Eliud Kipchoge.
Podczas konferencji głos zabrała pani Wiceprezydent m.st. Warszawy - Renata Kaznowska, która podkreśliła, że dla władz miasta ważna jest aktywizacja ruchowa Warszawiaków. Natomiast prezes Fundacji „Maraton Warszawski” Marek Tronina powiedział:
–Wspaniale jest znaleźć się na wspólnej drodze z kimś, z kim dzielimy wartości. Nawiązanie współpracy z Nationale-Nederlanden jest dla nas dowodem dużego zaufania i docenienia rangi naszych wydarzeń. To szczególnie ważne, że w czasie, kiedy cały biegowy świat wychodzi z trudnego okresu zapoczątkowanego pandemią, my robimy kolejny krok do przodu. Po 20 latach naszej fundacyjnej działalności promującej sport i zdrowy styl życia, wiem, że mamy jeszcze wiele do powiedzenia.
Andrzej Miron, członek zarządu ds. technologii w Nationale-Nederlanden, a prywatnie biegacz dopowiedział:
–Z Fundacją „Maraton Warszawski” dzielimy podobne cele i wartości – takie jak, chociażby promowanie aktywności fizycznej jako dobrego sposobu na dbanie o zdrowie fizyczne
i psychiczne. Chcemy nie tylko zachęcać Polaków do codziennej dawki ruchu, zmiany nawyków żywieniowych czy regularnych badań okresowych, ale także dawać im do tego odpowiednie produkty i narzędzia. Jednym z nich jest niewątpliwie udział w Półmaratonie i Maratonie Warszawskim, czyli wydarzeniach, które mogą być motywacją do zadbania o swój dobrostan. Chcemy skłaniać Polaków do tego, aby myśleli o swoim zdrowiu długodystansowo i aby uczynili troskę o siebie stałą częścią swojego stylu życia. Bo dbanie o zdrowie to maraton, a nie sprint.Dlatego hasłem przewodnim naszej kampanii jest #długodystanZDROWI, a w ramach naszego zaangażowaniapodejmiemy szereg działań, m.in. utworzymy specjalną strefę w miasteczku biegacza, w której osoby wspierające uczestników będą mogły wykonać podstawowe badania i potwierdzić swój stan zdrowia.