Mimo, iż bieg nazywa się „Run Warsaw", na trasie spotkać można było uczestników z całej Polski: z Krakowa, Poznania, Wrocławia, Trójmiasta - niektórzy przebyli nawet ponad 350 km, aby wystartować w biegu. W tym roku organizatorzy liczą na 20 000 uczestników. „Pragniemy, aby Warszawa stała się europejską stolicą sportu. Dlatego gorąco wspieramy imprezy takie jak Run Warsaw. Przede wszystkim dlatego, że może w nich wziąć udział praktycznie każda osoba, a nie tylko profesjonalni sportowcy", powiedział Wiesław Wilczyński, Dyrektor Biura Sportu i Rekreacji m.st. Warszawy, które tak jak w latach ubiegłych jest głównym partnerem Run Warsaw.

„Jeden bieg, tysiące powodów" to idea przewodnia, która w tym roku będzie łączyć wszystkich uczestników Run Warsaw. „Bieganie jest wspaniałe, a powodów do biegania może być naprawdę wiele: jedni chcą zrzucić parę kilogramów, inni - zapomnieć na chwilę o kłopotach, a jeszcze inni poznać granice własnych możliwości. Każdy z nich jest dobry, aby zacząć biegać", mówi Jacek Wszoła, mistrz olimpijski w skoku wzwyż i aktywny propagator biegania w Polsce. W trzeciej edycji Run Warsaw można podzielić się z innymi własną motywacją: służy temu specjalna ramka, która znajduje się na numerze startowym, jaki otrzymują osoby rejestrujące się do biegu, i w której można wpisać swój powód do startu. Ten sam powód można opublikować w specjalnej sekcji „Biegamy, bo..." na oficjalnej stronie imprezy www.runwarsaw.pl.

Największa nowością jest tegoroczna trasa biegu: do wcześniejszego dystansu 5 km dodano trasę o długości 10 km. „Dystans pierwszej edycji - 5 km - miał zachęcić do biegu jak największą liczbę osób. Założyliśmy sobie jednak, że - tak jak np. w Run London - docelowo będzie to 10 km i w tym roku to się nam udało", mówi Jacek Wszoła. Obie trasy częściowo pokrywają się ze sobą: po 4 kilometrze biegnący decydują, czy kierują się na ostatni kilometr, czy też podejmują wyzwanie trasy 10-kilometrowej. Oba dystanse mają wspólną metę przy ul. Łazienkowskiej. 

Partnerem Run Warsaw jest Urząd Miasta Stołecznego Warszawa. Patronami mediowymi biegu są TVP Sport i magazyn Runner's World. Sponsorami biegu są Nike i Tiger Energy Drink.

Na mecie pojawi się serwis foto organizatora. Nie zabraknie także fotografów serwisu www.maratonczyk.pl :) 

 TRASA BIEGU

Program imprezy                                             

08:00 - otwarcie Biura Imprezy
11:00 - rozgrzewka przed startem na placu przed Torwarem
11:30 - przejście na linię startu biegu
12.00 - start biegu z ulicy Solec
13:00 - początek imprez towarzyszących
15:00 - zakończenie imprezy
{moscomment}