Wroclaw Maraton 2019 - top

Robert Celiński koresponduje z Nepalu
23.05.2016.

Strona zawodów

Dziś po tygodniowym pobycie i aklimatyzacji w Gorak Shep na wysokości 5180 m.n.p.m wróciłem do Namcze Bazar na dwudniowy odpoczynek. Zaplanowałem zrobić dziś około 34 km. biegu, ale nic z tego... skorygowałem trening na spokojny marszobieg. Spowodowane było to wczorajszym lekkim zatruciem pokarmowym po obiedzie. Stan niedyspozycji trzyma mnie do dzisiaj. W trakcie treningu dołączył do mnie jeden biegacz Nepalski, który towarzyszył mi do Namcze i trening był bardziej efektywny i mobilizujący. Mam jeszcze jeden problem , wrasta mi paznokieć w dużym prawym palcu stopy i jest wyraźny dyskomfort. Muszę temu zaradzić i pokombinować.

Brakowało mi odskoczni po ostatnich tygodniach pobytu w górnych partiach Himalajów. Tu w Namcze jest lepiej, więcej się dzieje i trochę tej cywilizacji, od której czasami uciekam. Tam w wyższych górach człowiek wstaje i kładzie się z kurami, wszyscy są zmęczeni. W trakcie wcześniejszych pobytów na poszczególnych wysokościach zatrzymywałem się w Panboche , Dingboche, Czukung, z Czukung wybierałem sie na bazę pod Lhotse, Island Pick i Czukung Ri, oczywiście biegając jak to było możliwe, oczywiście bez szaleństw, inaczej się nie da.

Tygodniowy pobyt w Gorak Shep dał mi się lekko we znaki szczególnie na sferze mentalnej, biegając po wyschniętym dnie jeziora z zaskakująco wolną prędkością i tak daje sie to we znaki, odwiedziłem kilkakrotnie Base Camp pod Everestem biegając po tym w miarę krótkim odcinku ale bardzo ważnym na trasie tego maratonu. Brak powietrza to raz , trudna trasa to dwa i polaczenie tego razem daje efekt totalnego braku "pałeru" w nogach, ale trzeba to przecierpieć i zacisnąć zęby, potem też nie będzie łatwo. Pogoda nie rozpieszcza i zmienia sie w oka mgnieniu, napotkała nas juz śnieżyca z piorunami i intensywnymi opadami śniegu, dziś w ostatnią noc nastał tak silny wiatr,  że kołysał moją lodze tak silnie, że ściany falowały jak flaga na wietrze. Momentami zastanawiałem sie czy nie zrezygnować dziś z treningu do Namcze. Widać juz ruch biegaczy i ich napływ do Namcze oraz na trasę maratonu.  Ciśnienie rośnie i mam w głowie wiele wiary, a zarazem pełno wątpliwości jak będzie wyglądał mój tegoroczny udział i walka w tym maratonie. Staram się mieć myśli i wizualizacje jak najbardziej pozytywne,  ale to nie jest proste. Uwierzcie mi, rywali będę miał jak najlepszych.

Pytanie co z pogoda? widać juz silne oznaki napływającego monsunu. Na lodowcu Khumbu obecnie przebywa przeszło 200 osób, zapewne słyszeliście o lawinowych wejściach wspinaczy na Mount Everest - nawet 200 osób jednego dnia. Na lodowcu istnieje duże miasteczko. Wygląda to interesująco. Mnóstwo ludzi z całego świata.

Start już  za tydzień , 29 maja o godzinie 7 rano. Na pewno będzie poniżej zera stopni. Przy okazji produkcja filmu idzie nam znakomicie,  a zdjęcia które czasami możecie zobaczyć jak uda się  nam zamieścić na facebooku, są tego dowodem.  Jutro odpoczynek, mała przepierka, relaks. Zacznie się też ładowanie  energii na wyścig (glikogen).

We wtorek wracamy powoli do Gorak Shep. Uzupełnię zapasy makaronu i jajek , które tu za mną chodzą. Produkty te będę dodawał w kuchni Szerpów,  jako dodatek ilościowy do właściwych proporcji daniowych. Czasami dla mnie to za mało. w drodze powrotnej w kilku miejscach pozostawię mój magiczny napój, niczym kość zakopana przez psa na czarna godzinę. Trochę glukozowego strzału.

Pertraktujemy z firma helikopterową na możliwość filmowania tego maratonu z lotu ptaka,  bo to musi wyglądać imponująco. Miejmy nadzieje ze uda sie w tej kwestii dogadać i tak  uatrakcyjnimy film. Adrian Dmoch ma świetne oko i wyczucie chwili.

Ps. Przypominam o wysokim udziale moich partnerów w tym projekcie: LOTTO EXTREME, NIK, 4F, ADidas, Miasto Lukow, Gmina Trzebieszow, Sport Konsulting, Smile Design Clinik. Fundacje Jerzego Kukuczki i Cegielkowo, Maratończyk.pl.

Bądź pierwszym który skomentuje
RSS komentarzy

Napisz komentarz
  • Komentarze można zamieszczać bez wcześniejszego zalogowania.
  • Pamiętajcie o poprawnym wpisaniu kodu uwierzytelniającego.
  • Redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających ewidentnie kulturę wypowiedzi.