Mateusz Nowak: Po raz pierwszy w historii Memoriału Janusza Kusocińskiego na jego bieżni stanęli amatorzy. 16 pasjonatów biegania, którzy mieli tę możliwość to laureaci konkursu #PodążajZaMarzeniami organizowanego przez sponsora głównego wydarzenia, firmę Bridgestone. Swoje biegowe marzenia zrealizowali wspólnie z Joanną Jóźwik, która przeprowadziła ich przez sportową rutynę przygotowującą do startu oraz głośno kibicowała im podczas biegu na 800 m na bieżni najstarszej imprezy lekkoatletycznej w Polsce.

Konkurs zrealizowano w ramach kampanii „PODAŻAJ ZA MARZENIAMI, bez względu na wszystko”. Zadaniem uczestników była odpowiedź na pytanie: co motywuje ich do biegania i pokonywania przeszkód? To na podstawie tych zgłoszeń Jury konkursowe, na czele ze znaną biegaczką średniodystansową i ambasadorką kampanii, Joanną Jóźwik, wybrało kandydatów do biegu.

Celem kampanii Bridgestone „PODĄŻAJ ZA MARZENIAMI, bez względu na wszystko” jest dopingowanie ludzi w każdym wieku, o różnych zdolnościach i pasjach do odnalezienia siły – właściwej sportowcom – która pozwoli im podążać za marzeniami i pokonywać przeszkody, jakie pojawiają się na ich drodze.

Motywacje do biegania uczestników konkursu są bardzo różne. Dla jednych to pozbycie się zbędnych kilogramów, dla innych chęć pokonania własnych słabości czy uzależnień. To także radość ze współzawodnictwa w drodze po sportowe trofea bądź po prostu w ramach biegającej rodziny, ale również powrót do starych planów, które z różnych przyczyn nie mogły być zrealizowane. Finaliści deklarowali, że biegają dla pasji i radości – by być częścią społeczności biegowej, ale także by dzięki dyscyplinie sportowej stać się „lepszą wersją siebie”. Przeszkodą nie są dla nich ani czas, ani zdrowie. Jak deklaruje jeden z laureatów, pomimo poważnych kłopotów ze wzrokiem, to właśnie dzięki bieganiu zyskuje poczucie, że „może wszystko”.

Joanna Jóźwik przeprowadziła uczestników przez wszystkie elementy przygotowania do startu – od rozgrzewki, przez wprowadzenie na stadion, aż do samego biegu – a podczas dekoracji dzieliła z nimi emocje, jakich sama doświadcza na podium.

Ze wzruszeniem czytałam odpowiedzi na pytanie konkursowe. Mogłabym powtórzyć za jednym z finalistów, że biegam po to, „by móc biec dalej” – pokonywać dalsze przeszkody i czerpać radość ze sportu. Tego życzę wszystkim sportowcom – tym stającym do rywalizacji w światowej rangi zawodach, ale przede wszystkim tym, którzy za pośrednictwem aktywności sportowej zyskują siłę, która pozwala im realizować marzenia. Dzięki firmie Bridgestone uczestnicy biegu konkursowego mieli rzadką okazję do przeżycia wyjątkowej sportowej przygody. Stanęli na bieżni najstarszej imprezy lekkoatletycznej w Polsce, tej samej, na której od lat biegają doskonali lekkoatleci z Polski i Europy. Cieszę się, że mogłam dzielić z nimi emocje, które są mi bardzo bliskie – podsumowuje Joanna Jóźwik, ambasadorka kampanii „PODĄŻAJ ZA MARZENIAMI, bez względu na wszystko”.

 
 
 
 
{moscomment}