Untitled 1


Regulamin
Strona wydarzenia

Izabela Sałamacha: Spacerujesz, biegasz, jeździsz na rowerze, a może uprawiasz nordic walking? Dołącz do wrześniowego wyzwania RakReaton i dołóż swoje kilometry, aby 100 000 złotych trafiło na ratunek dzieciom z chorobą nowotworową. To proste i nic nie kosztuje, a satysfakcja z pomagania gwarantowana.

W ramach Kampanii Złotej Wstążki rzucamy ogólnopolskie wyzwanie: Pokonajmy we wrześniumilion kilometrów, a 100 000 złotych trafi na leczenie dzieci chorych na nowotwory.

Udział w wyzwaniu rekreacyjnym na rzecz walki z rakiem umożliwia aplikacja Activy – pobierz
i wspieraj dzieci każdym pokonanym kilometrem.

Dzieci chore na raka codziennie walczą o swoje zdrowie i życie, a razem z nimi także rodzice i personel medyczny. Każdy z nich CODZIENNIE ma WYZWANIE. We wrześniu, w geście solidarności z nimi, zapraszamy do wspólnegopokonania miliona kilometrów. Biorąc udział w wyzwaniu, możesz „przekazać swoje kilometry” z 2 rodzajów wysiłku fizycznego – biegu, do którego zaliczamy także spacery, jogging czy nordicwalking,lub jazdy na rowerze. Gdy osiągniemy nasz cel, partnerzy RakReatonu przekażą 100000 zł na leczenie dzieci w klinice Przylądek Nadziei. Wyzwanie może podjąć każdy – liczymy na Ciebie!

– zaprasza do udziału w wyzwaniu Przemek Pohrybieniuk, prezes zarządu Fundacji „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”, pomysłodawcy Kampanii Złotej Wstążki i RakReatonu.

Partnerami RakReatonu są: Fundacja LOTTO im. Haliny Konopackiej, której fundatorem jest Totalizator Sportowy i Grupa IMPEL. Partnerem Technologicznym jest Activy.

JAK TO DZIAŁA?

  • Ściągasz aplikację Activy z Google Play lub AppStore, rejestrujesz się i 1 września dołączasz do otwartego wyzwania pod nazwą „RakReaton– ratujemy dzieci chore na raka”. Sam wybierasz rodzaj aktywności: może to być bieganie (spacer, jogging inordicwalking też się tutaj liczą!)
    i jazda na rowerze.
  • Możesz połączyć swoje konto z aplikacjami: Strava, Garmin Connect lub Polar Flow. Trasy będą zapisywane dopiero od momentu zsynchronizowania kont.
  • Ruszasz się, kiedy masz ochotę. Nigdzie nie deklarujesz swoich zamiarów, nikt nie będzie Cię sprawdzał, ale pamiętaj, że im więcej Twojej aktywności, tym lepszy wynik ogólnego wyzwania.
  • Jeśli chcesz, możesz dzielić się swoimi postępami z wyzwania w mediach społecznościowych, koniecznie dodając do wpisu #zlotawstazka i #rakreaton.
  • Możesz wpłacić „wpisowe” na konto Fundacji „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”. Ten krok nie jest obowiązkowy, bo udział w wyzwaniu jest bezpłatny. To ma być zabawa ze świadomością, że w ten sposób wspierasz dzieci chore na nowotwory, ale będzie nam miło, jeśli dołożysz swoją cegiełkę w postaci dowolnej wpłaty.
  • Weź udział w wydarzeniu na Facebooku, w którym będziemy na bieżąco informować o tym, co dzieje się w wyzwaniu i u uczestników
  • Za udział w akcji otrzymasz dyplom.
  • DołączdoRakReatonu w dowolnym czasie od 1 do 30 września. Podczas trwania wyzwania zaproś znajomych i rodzinę do wzięcia udziału razem z Tobą.

Szczegółowy regulamin RakReatonu dostępny na www.zlotawstazka.pl

Kampania Złotej Wstążki ma charakter społeczny i jest organizowana we wrześniu, kiedy przypada światowy miesiąc świadomości nowotworów dziecięcych. Jej symbolem jest właśnie złota wstążka, która nawiązuje do najcenniejszego kruszcu i reprezentuje największą wartość - zdrowie dzieci. Kluczowymi celami kampanii są: zwiększenie świadomości nowotworów dziecięcych w Polsce oraz pozyskanie środków na leczenie dzieci.

Organizatorem kampanii jest Fundacja „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”

Poprzez pozytywny charakter i przekaz o„Prawdziwych Bohaterach” inicjatywa ta mazaangażować wszystkich na rzecz walki z nowotworami dziecięcymi.

Przez cały wrzesień na stronie internetowej kampanii www.zlotawstazka.pl będą pojawiać się historie dzieci, ich rodzin, personelu medycznego, wolontariuszy, aby podkreślić siłę, jaka płynie z solidarności i wsparcia. Są to właśnie bohaterowie, którzy wygrali z rakiem, ale także tacy, którzy nadal zmagają się z chorobą oraz osoby, które im towarzyszą.

Swoim wizerunkiem kampanię wsparli: Maja Popielarska - prezenterka telewizyjna i autorka książek o tematyce ogrodniczej, Maciej Orłoś – dziennikarz nowych mediów, Naval–veteran, były żołnierz Jednostki Wojskowej GROM oraz Magdalena Loska - wielokrotna mistrzyni świata, Europy i Polski w brazylijskim JiuJitsu. Wszyscy wzięli udział w spocie kampanii, by zwrócić uwagę, że prawdziwe bohaterstwo nie dotyczy osób z pierwszych stron gazet czy ekranów telewizorów, ale właśnie tych, którzyna co dzień walczą o życie z nowotworem.

Dlaczego kampania jest ważna?

Nowotwory u dzieci rozwijają się bardzo szybko i nie mają typowych objawów jak u dorosłych, co utrudnia ich wczesną diagnozę. Dlatego nowotwory dziecięce są drugą co do częstości przyczyną śmierci najmłodszych. W Polsce co roku ponad tysiąc rodzin słyszy diagnozę: „Państwa dziecko ma nowotwór”.

Nowoczesne metody leczenia sprawiają, że 80% dzieci dostaje szansę na wyzdrowienie.Terapia może trwać kilka lat i być bardzo kosztowna, ale wciąż jednemu na pięcioro dzieci nie udaje się pomóc.

Organizatorzy kampanii nie akceptują takiej sytuacji, bo uważają, że każde dziecko powinno mieć szansę na wyleczenie. Kampania Złotej Wstążki ma być realnym wsparciem i zmieniać oblicze polskiej onkologii i hematologii dziecięcej.

Jak można się zaangażować w kampanię?

W ramach Kampanii Złotej Wstążki zaplanowano szereg działań, w których można uczestniczyć indywidulanie i/lub korporacyjnie:
1) Wyzwanie Złotej Wstążki
Aktywacja na Instagramie, polegająca na wsparciu kampanii w szerzeniu świadomości o nowotworach dziecięcych poprzez udostępnianie zdjęć z symbolem złotej wstążki oznaczonych #zlotawstazka.

2) RakReaton
Ogólnopolskie wyzwanie rekreacyjne dla każdego! Polega na pokonaniu we wrześniu miliona kilometrów w celu pozyskania 100 000 złotych na leczenie dzieci chorych na nowotwory. W ramach tej aktywności użytkownicy specjalnej aplikacji Activy podejmują aktywności sportowe, aby we wrześniu zmierzyć się z wysiłkiem fizycznym (spacer, bieg, jazda na rowerze) i osiągnąć wspólny cel indywidualnie lub korporacyjnie (poprzez zaangażowanie firm).

3) własne „Wyzwanie Złotej Wstążki”
Akcjaindywidualna, polegająca na wymyśleniu wyzwania i zaproszeniu znajomych do udziału
w miesięcznym wyzwaniu. Inicjator sam deklaruje, na czym będzie ono polegało i zobowiązuje się przy tej okazji do zbiórki środków na rzecz Fundacji (np. konkursy pieczenia Złotych Babeczek).

4) zbiórka na portalu Siepomaga.pl
Specjalna akcja wsparcia „Programu Broviac. Krócej w szpitalu” na portalu Siepomaga.pl. Pozyskane
w ten sposób fundusze sfinansują specjalistyczne zestawy medyczne, dzięki którym chore dzieci będą spędzać mniej czasu w szpitalu podczas terapii onkologicznej. Koszt 3-miesięcznego zestawu do stosowania Broviaca wynosi ok. 1000 zł.

5) Wpłaty online
Wsparcie kampanii poprzez wpłatę dowolnej kwoty poprzez system dostępny na stronie www.zlotawstazka.pl

6) Działania partnerów kampanii
Dzięki partnerom kampanii każdy będzie mógł ją wesprzeć poprzez skorzystanie z usług partnerów lub zakup produktów, z których część dochodu będzie przekazywana na leczenie dzieci chorych na raka. Będą to: BLIK, Merlin.pl, Limango.pl, iTaxi.

Kampania będzie trwała przez cały wrzesień. W jej trakcie odbywać się będą działania edukacyjne i uświadamiające nt. nowotworów dziecięcych i zachęcające do wsparcia leczenia dzieci chorych na nowotwory, we współpracy z mediami za pomocą działań PR i reklamowych.  Więcej informacji na stronie internetowej kampanii www.zlotawstazka.pl oraz dedykowanych profilach na Facebooku, Instagramie i YouTube’ie.

O Fundacji „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”
Misją Fundacji jest sprawienie, aby każde dziecko, które zachoruje na raka, wróciło do zdrowia. Już od 29 lat wspiera małych pacjentów Kliniki Transplantacji Szpiku, Onkologii i Hematologii Dziecięcej, którzy przyjeżdżają do Wrocławia na leczenie z całego kraju. Otacza opieką dzieci wraz z ich rodzinami, tak aby zapewnić im możliwie najlepsze warunki do wyleczenia. Fundacja finansuje kosztowne leki ratujące życie, nierefundowane terapie i zabiegi rehabilitacyjne, kupuje nowoczesny sprzęt medyczny, wspiera rozwój lekarzy, pielęgniarek i rezydentów oraz inwestuje w badania naukowe.

To z inicjatywy Fundacji we Wrocławiu został wybudowany Przylądek Nadziei, najnowocześniejszy
w Polsce szpital onkologiczny dla dzieci i młodzieży. To jednocześnie największy ośrodek przeszczepowy w Polsce – co drugi przeszczep szpiku u dzieci w Polsce jest przeprowadzany
w Przylądku Nadziei. W tej klinice dokonano także pierwszego w Europie Środkowo-Wschodniej zastosowania jednej z najnowocześniejszych na świecie terapii CAR-T. Lekarze i pielęgniarki leczą tu każdego roku 2000 małych pacjentów.

Dzięki najwyższej klasy specjalistom i szerokiemu wsparciu Fundacji, w Przylądku Nadziei realizowanych jest wiele nowatorskich działań terapeutycznych – od wprowadzania nowoczesnych terapii leczniczych, dostępnych jedynie w wybranych ośrodkach w Europie i na świecie, po organizację wsparcia psychologicznego. Klinika Mentalna to jedyny w Polsce program dla małych pacjentów i ich rodzin, w ramach którego mają zapewnioną kompleksową opiekę psychologiczną, od momentu postawienia diagnozy po wyzdrowienie i wsparcie po wyjściu ze szpitala. Unikalny, pilotażowy projekt OnkoMOCNI gwarantuje z kolei pacjentom wyleczonym niezbędne wsparcie i konsultacje nawet wiele lat po zakończeniu leczenia.

Fundacja szczyci się tym, że przez wszystkie lata działalności jeszcze nigdy nie zdarzyło się jej odmówić pomocy dziecku w potrzebie. To wszystko możliwe jest dzięki wsparciu darczyńców - przyjaciół, patronów i sponsorów.

118671113 311642003441121 1493192825911398595 n
Więcej na www.naratunek.org